Zawartość zestawu
Zestaw zawiera model samochodu RC Arrma Granite 4x4 1:10 BLX RTR z silnikiem trójfazowym Spektrum™ Firma™ 3660 3200Kv, regulatorem Arrma BLX100, S651WP MG, nadajnikiem RC Spektrum™ SLT3™ 2,4GHz oraz odbiornikiem SLR300.
Charakterystyka
Model samochodu RC Arrma Granite 4x4 1:10 BLX RTR Monster Truck z mocnym silnikiem trójfazowym Spektrum™ Firma™ 3660 3200Kv, wodoodpornym regulatorem Arrma BLX100 do akumulatorów 3S LiPol, mocniejszym serwomechanizmem Spektrum S651WP MG, aparaturą RC Spektrum™. Zdalnie sterowany model samochodu z centralnym silnikiem i napędem 4x4 zapewni maksymalną przyczepność i osiągi na każdej nawierzchni. Prędkość modelu do 80km/h.
Model RC Granite 4x4 zaskoczy swoją wytrzymałością i trwałością. Ma mocniejsze podwozie, mocniejszy serwomechanizm i kierownicę z piankowymi obręczami zapewniającymi precyzyjne sterowanie. Nowi kierowcy mogą ustawić limit gazu na 50% lub 75%, dopóki nie będą gotowi do wykorzystania pełnego potencjału prędkości. Nadajnik SLT3™ jest kompatybilny z odbiornikami Tactic® SLT™ do obsługi starszych samochodów Arrma RTR i posiada trzeci kanał do sterowania opcjonalnymi funkcjami, takimi jak światła i wyciągarki. Monster truck z napędem na wszystkie koła jest wyposażony w mocny silnik trójfazowy BLX 3200KV, który zapewnia modelowi nieskończony strumień mocy. Aby zapobiec przewracaniu się modelu RC podczas dodawania gazu, jest on wyposażony w tylne koła wheelie. Kontroler, obsługujący akumulatory 3S LiPol, zapewnia wybór pomiędzy trzema trybami jazdy, wystarczy wybrać i rozpocząć wyścig.
Wzmocnione podwozie
W celu zwiększenia sztywności podwozia dokonano kilku zmian we wzmocnieniu. Jednocześnie na płytkach ustalających sworznia osi zastosowano aluminium. Konstrukcja podwozia jest rozmieszczona w sprawdzonym układzie komponentów, aby uzyskać idealne wyważenie. Wał napędowy pośrodku, akumulator po jednej stronie i elektronika po drugiej. Dodatkowo całe podwozie wyposażone jest w boczne osłony, które ograniczają wnikanie brudu do podwozia. Akumulator jest mocno osadzony na miejscu za pomocą pasków.
Większy uchwyt na module napędu
Powierzchnia płytki „Pull” została zwiększona w celu ułatwienia montażu i obsługi modułu napędowego.
Zębatka z kołem odbiorczym
Silnik podczas wymiany zębatki lub koła odbiorczego można wyregulować i ustawić precyzyjnie luz międzyzębowy dzięki aluminiowej płycie z rowkami do mocowania silnika.
Łożyska kulkowe
Wszystkie części obrotowe są osadzone w łożyskach kulkowych. Odsłonięte łożyska są chronione przed kurzem i brudem gumowymi zaślepkami.
Servo saver dla ochrony serwa
Model zyskał nowe mocniejsze serwo i dla jego maksymalnej ochrony zastosowano nowy wydajniejszy servo saver. Ten zapewni większy poziom ochrony przy uderzeniach i bezpieczniejsze sterowanie.
Rowkowane wały
Podobnie jak w przypadku wersji 4S, zastosowano tutaj rowkowane wały, które mogą z łatwością przenosić dużą moc silnika trójfazowego.
Koła i opony
Opony DBoots FORTRESS MT są przyklejone do wieloramiennych felg MT 2,8 "(14mm hex). Koła z charakterystycznym wzorem zapewniają maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni.
Amortyzatory olejowe
Opatentowane amortyzatory olejowe pochłaniają każde uderzenie modelu. Amortyzatory są wyposażone z przodu w osłony chroniące przed uderzeniami. Zmiana sztywności i prześwitu jest możliwa za pomocą lepkości oleju lub elementów dystansowych. Silikonowe O-ringi służą do bezpiecznego zatrzymywania oleju.
Tylne koła Wheelie
Dla jeszcze bardziej niekończącej się zabawy model został wyposażony w regulowane tylne koła, które zapobiegają przewróceniu się modelu po dodaniu pełnego gazu.
Sprawdzony napęd trójfazowy
Jednostka napędowa składa się z silnika trójfazowego BLX 3660 i regulatora trójfazowego BLX100. Każda z tych jednostek tworzy oddzielny system modułowy.
Łatwo dostępny moduł silnika
Moduł silnika jest wyjmowany z podwozia jako kompletna jednostka, odkręceniem jednej śruby. Obejmuje silnik, płytę silnika, zespół sprzęgła i osłonę przekładni.
Łatwy demontaż modułu elektroniki
Moduł elektroniki składa się z wodoodpornej skrzynki odbiornika, płyty serwa i mocowania regulatora. Całość jest demontowana i jest dostępna do konserwacji i serwisu.
Przedni i tylny mechanizm różnicowy
Model wyposażony jest w przednie i tylne dyferencjały, które zapewniają maksymalną przyczepność. Mechanizmy różnicowe są wyposażone w wysokiej jakości metalowe koła zębate zapewniające bezproblemową pracę. Napęd na koła przenoszony jest za pomocą teleskopowych półosi.
Mocne wieże amortyzatorów
Czopy na końcach amortyzatorów są zamocowane w wieżach amortyzatorów po obu stronach, dzięki czemu nie skręcają się i gwarantuje mocniejsze mocowanie amortyzatorów.

Cyfrowe serwo kierunku Spektrum™ SPMS651 MG
Nowe serwo sterowania kierunkiem Spektrum S651 7kg MG ma o 15% większy moment obrotowy niż poprzednie serwo ADS-7M. Jest wodoodporne, ma metalowe zębatki i moment obrotowy 7,27kg.cm przy 6V.|
Silnik trójfazowy BLX 3660
Napęd modelu zapewnia mocny trójfazowy 4-polowy silnik BLX 3660 3200 obr/min//V. Czteropolowe wykonanie daje silnikowi liniowy pracę już od niskich obrotów. Metalowy, anodowany na czarno korpus, nie tylko niesamowicie wygląda, ale umożliwia lepsze odprowadzenie ciepła do pasywnego radiatora. 4mm konektory umożliwiają łatwe odłączenie dla obsługi silnika.
- Zasilanie do 3S LiPol
- Bardzo płynna praca dzięki 4-polowej konstrukcji
- Pozłacane złącza zapewniające doskonałe przenoszenie mocy
- Wał Ø 5mm

Regulator elektroniczny BLX100
Regulator trójfazowy BLX100 o prądzie obciążenia do 100A w połączeniu z akumulatorem 3S LiPol zapewni niesamowitą moc. Wbudowany wentylator zapewnia wystarczające chłodzenie nawet przy pełnym obciążeniu. Regulator posiada tryby jazdy, zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora oraz zabezpieczenie przeciwprzepięciowe. Napięcie BEC 6V. Wodoodporny * włącznik na regulatorze. Złącze akumulatora IC5.
Ustawiane parametry:
- Napięcie wyłączenia: NiMH / LiPol
- Przyspieszenie: w 7 krokach. Wskazówka: na śliskich nawierzchniach lepiej jest użyć mniejszego przyspieszenia, aby koła się nie ślizgały
- Siła hamowania: 25%, 37,5%, 50%, 62,5%, 75%, 87,5% i 100%
- Tryb: przód / hamulec / wsteczny lub przód / hamulec
- Kierunek obrotów silnika: normalne lub wsteczne

Nadajnik Spektrum SLT3
Podstawowy 3-kanałowy nadajnik pistoletowy Spektrum SLT3 pracujący w paśmie 2.4GHz kompatybilny z protokołem SLT™. Niska masa nadajnika Spektrum SLT3 umożliwia trzymanie bez zmęczenia. Kierownica pokryta jest piankową obręczą zapewniającą pewny chwyt. Układ elementów sterujących jest praktyczny i intuicyjny - wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone tak, aby były szybko dostępne w razie potrzeby. Dostępna jest bezpieczna pętla do mocowania do paska.
- 3-kanałowa pistoletowa aparatura RC Spektrum™ dla niezawodnego sterowania
- Sprawdzona ergonomiczna konstrukcja zapewniająca wygodny, niemęczący uchwyt
- Możliwość ograniczenia maksymalnych wychyleń kanału kierunku i gazu
- Podwójne wychylenia kanału kierunku i ograniczenie mocy sinika na 50%, 75% i 100%
- Trzeci kanał mnożna wykorzystać do dodatkowych urządzeń np. moduły dźwiękowe.

Odbiornik SLR300 z protokołem SLT™ FHSS
Samochodowy 3-kanałowy odbiornik SLR300 wyposażony jest w technologię SLT FHSS 2,4GHz, odporną na zakłócenia. Jest kompatybilny z nadajnikami Spektrum SLT i jest wstecznie kompatybilny z nadajnikami pistoletowymi Tactic.
Nowe konektory IC5
Nowe konektory IC5 mają nowoczesną konstrukcję z naciskiem na bezpieczeństwo i prostotę. Kontakty tworzą złocone piny 5mm.
Jak już opisano, konektory zostały zaprojektowane z naciskiem na bezpieczne a proste użytkowanie. Konektorów nie można podłączyć odwrotnie, kontakty i złącza lutowane są odsłonięte plastykową osłonką. Konektor IC5 jest wstecznie kompatybilny z konektorem EC5.
Własności
- Napęd 4x4
- Szybkość aż 80km/h
- Nadajnik Spektrum™ SLT3™ 2.4GHz
- Regulator trójfazowy BLX100, 3 tryby jazdy
- Odbiornik Spektrum SLR300 2,4GHz FHSS
- Sprzęgło cierne z trzema tarczami
- Serwo kierunku z servo saverem
- Regulowane kółka wheelie
- Dyferencjały z metalowymi kołami
- Opony dBoots Fortress MT
- Wieloramienne felgi 2.8" 14mm hex
- Olejowe amortyzatory
- Przestronna osłona podwozia
- Zalecany akumulatory 2S - 3S LiPol, 6-8 ogn. NiMH, 5000mAh 50C
Polecamy zakup
Do uruchomienia modelu potrzeba 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy oraz adekwatną ładowarkę akumulatorów napędowych.
Zalecane akumulatory LiPol
Model może być zasilany z 2 do 3 ogniwowych akumulatorów LiPol lub 7-ogniwowych akumulatorów NiMH. Akumulator powinien być wyposażony w złącze EC5 lub IC5. Do normalnej jazdy polecamy 2-ogniwowy akumulator LiPo (7,4 V).
- Do normalnej jazdy akumulator LiPol 7.4 V 5000 mAh .
- Dla maksymalnej możliwej prędkości akumulator LiPol 11.1 V 5000 mAh .
- Dla maksymalnej możliwej prędkości akumulator LiPol LiPol 11.1 V 5000 mAh.
Zalecane akumulatory NiMH
Akumulatory NiMH nie wymagają precyzyjnej obsługi i dlatego są odpowiednie, jeśli model samochodu RC jest obsługiwany przez dzieci (akumulatory NiMH nie ulegają zniszczeniu w wyniku całkowitego rozładowania). Jednak akumulatory NiMH mają mniejszą pojemność, więc czas jazdy będzie nieco krótszy.

Akcesoria do normalnej pracy
Do normalnej eksploatacji samochodu RC potrzebny jest klej do opon, klej do śrub, zestaw narzędzi i olej silikonowy do amortyzatorów. Z naszej oferty polecamy niedrogi zestaw narzędzi do samochodów RC.
Klej do opon przykleja opony do felgi. Opona musi być zawsze mocno przyklejona do felgi na całym obwodzie! Jeśli opona nie będzie przyklejona na całym obwodzie, może pęknąć. Klej do opon ma specjalny skład, który jest w stanie łączyć takie materiały jak guma czy nylon, a jednocześnie po stwardnieniu jest elastyczny. Polecamy klej do opon Robitronic z naszej oferty - zobacz polecane akcesoria.
Od czasu do czasu konieczne jest dodanie oleju silikonowego do amortyzatorów modelu i wymiana oleju w mechanizmach różnicowych. Podczas normalnej pracy występuje tylko niewielki wyciek oleju silikonowego wzdłuż tłoczysk amortyzatora. Jeśli powierzchnia tłoczysk amortyzatora lub stan uszczelek jest w złym stanie, wyciek oleju może być duży. W takich przypadkach dostarczane są zestawy naprawcze lub pojedyncze części. Z naszej oferty olejów silikonowych polecamy oleje silikonowe TLR (Team Losi Racing), zobacz zalecane akcesoria.
Do rutynowej konserwacji wymagany jest klej do śrub. Śruby wkręcane w materiał metalowy (np. śruby w silniku, śruby ustalające w zębatce) należy zabezpieczyć przed poluzowaniem za pomocą tego kleju.

Etui ochronne do akumulatora
Opakowania ochronne mają na celu zmniejszenie ryzyka związanego z transportem i ładowaniem akumulatorów. Akumulatory LiPol mogą, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i niewielkiej wagi, zapewniać wysokie prądy rozładowania i mieć dużą pojemność na długi czas jazdy. Akumulator LiPol jest narażony głównie na uszkodzenia mechaniczne