Zawartość zestawu
W zestawie znajduje się gotowy i kompletnie złożony model RC auta Arrma Fireteam Speed Assault 6S BLX z zainstalowanymi komponentami trójfazowy regulator Firma™ 150A Smart, silnik Firma 4074 2050Kv, odbiornik Spektrum SR315 DSMR, serwo Spektrum S652 18kg MG, serwo przekładni Spektrum S650 5kg MG. Nadajnik Spektrum SLT3 2.4GHz, gotowa pomalowana karoseria. .
Charakterystyka
Model RC auta wojskowego pojazdu taktycznego do szybkiego przemieszczania się Arrma Fireteam Speed Assault w skali 1:7, zabudowane na ulepszonym i bardziej wytrzymałym podwoziu Arrma 6S z większym rozstawem, szerszym rozstawie kół i bardziej miękkimi amortyzatorami. Dla jeszcze większej zabawy i lepszych własności jezdnych w modelu zainstalowany jest zdalnie sterowany hamulec ręczny.
Karoseria z konstrukcją ramową jest opracowana makietowo, wraz z czteroosobową załogą. Koła z imitacją wojskowych opon bezdętkowych uzupełniają ogólny wygląd. Widoczne elementy aluminiowe, jak korpusy amortyzatorów, mocowanie silnika i elementy sterowania są anodowane na czarno, aby współgrały z resztą modelu.
Jak na prawdziwy wojskowy model specjalny przystało, został on zaprojektowany do jazdy po wszystkich rodzajach nawierzchni, od asfaltu po trudny teren. Pomaga w tym mocny silnik bezszczotkowy, który pozwala modelowi poruszać się z prędkością do 80 km/h. Cztery stalowe wały, wytrzymałe kompozytowe wahacze i drążki kierownicze, 3 całkowicie metalowe mechanizmy różnicowe oraz skrzynia biegów ze stalowymi kołami zapewniają bezpieczne przenoszenie mocy. Podwozie wykonane jest z bardzo wytrzymałej 3 mm płyty aluminiowej (6061-T6).
Nowe własności Arrma Fireteam 6S
- Wielopanelowy korpus w stylu wojskowym w kolorze matowej czerni lub matowej bieli
- W pełni szczegółowe wnętrze z czterema figurkami załogi FIRETEAM™
- Makietowa konstrukcja klatki
- Moduł hamulca ręcznego sterowany przez trzeci kanał radia Spektrum™ SLT3™
- Realistyczne zderzaki, płyty poślizgowe i boczne listwy ochronne
- Anodowane na czarno aluminiowe amortyzatory, mocowanie silnika i elementy układu kierowniczego
- Wypełniony olejem centralny mechanizm różnicowy w aluminiowym łożu
- Opony wielozakresowe dBoots® FIRETEAM™ o wojskowej bezdętkowej konstrukcji
Sprawdzone cechy podwozia Arrma 6S
- Prędkość do 80km/h
- 3mm aluminiowa anodyzowana płyta podwozia
- Wysoce wydajny układ napędowy
- Anodowane aluminiowe amortyzatory przednie i tylne
- Przednie, tylne i środkowe aluminiowe wzmocnienie
- Wzmocnione stalowe wały napędowe
- Zabezpieczenie serwomechanizmów
- Bezpieczna zębatka Safe-D
- Wodoodporna skrzynka odbiornika
- Trzykanałowy nadajnik Spectrum™ SLT3™ 2,4 GHz
- Odbiornik z podwójnym protokołem SR315
- Regulator Spektrum Smart™ Firma™ 150A 4S/6S ESC
- Silnik bezszczotkowy Spektrum™ Firma™ 4074 2050Kv
- Cyfrowe wodoodporne serwo Spektrum™ S652
- Łatwy dostęp w celu serwisowania modelu
- Przesuwne, łatwo regulowane mocowanie silnika
- Solidne piasty kół
- Szczegółowa grafika nadwozia
- Złącza IC5®
- Wytrzymałe wahacze do pracy w trudnym terenie
- Zabudowane łożyska
- Stalowa zębata odbierająca
- Wydajny radiator silnika z wentylatorem
Zobacz pojazd w akcji:
Podwozie modelu RC auta Arrma Fireteam 6S BLX 1:7 4WD RTR
Hamulec ręczny
Szczególną cechą tego modelu jest hamulec ręczny, który jest zdalnie sterowany za pomocą nadajnika. Moduł hamulca ręcznego zawiera S650 serwo i hamulec tarczowy, który zaciąga tylną oś tak jak w prawdziwym samochodzie. Dzięki temu można się nauczyć pokonywać zakręty w poślizgu jak prawdziwy profesjonalista.
Wytrzymała konstrukcja, stopnie boczne
Samochody zdalnie sterowane FIRETEAM™ zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wytrzymałości. Aluminiowa płyta podwozia uzupełniona jest o indywidualne wzmocnienia amortyzatorów, w tym środkowe wzmocnienie z anodowanego na czerwono aluminium. Boczne listwy ochronne mają autentyczny wygląd i dodają modelowi wytrzymałości.
Olejowe amortyzatory
Amortyzatory olejowe w aluminiowej obudowie są zamontowane na anodowanych na czarno przednich i tylnych wieżach amortyzatorów. Napięcie wstępne sprężyny może być łatwo regulowane za pomocą nakrętki oporowej. Sztywność amortyzatorów można zmienić poprzez wymianę oleju na gęstszy lub rzadszy. Amortyzator wyposażony jest w osłonę przeciwpyłową, która zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń do tłoczyska.
Zderzaki
Zderzaki są również zaprojektowane w taki sposób, aby pochłaniały jak najwięcej energii podczas uderzenia i nie uszkodziły modelu. Możesz więc bez obaw wyruszyć na misje eksploracyjne.
Koła wojskowe
Opony dBoots ® FIRETEAM™, odpowiednie do jazdy on-road i off-road, są zamontowane na kołach, które swoim designem imitują wojskowe opony bezdętkowe.
Moduł przekładni
Moduł przekładni tworzy kompaktowy element z silnikiem i środkowym dyferencjałem. Bezszczotkowy silnik utrzymuje metalowe, przesuwne łoże dla łatwej regulacji prześwitu między zębami. Bezpieczna zębatka safe-D, o przekroju wału w kształcie litery D, jest dodatkowo zabezpieczona zawleczką.
Środkowy dyferencjał
Środkowy mechanizm różnicowy jest wyposażony w aluminiową obudowę i stalowe szczęki dla zwiększenia wytrzymałości. Stalowa przekładnia ma 50 zębów. Stalowe są również koła zębate samego mechanizmu różnicowego, który jest wypełniony olejem o lepkości 200 000cSt.
Wodoodporna komora odbiornika
Skrzynka odbiornika jest wyposażona w uszczelkę i przepust piankowy, aby zminimalizować ryzyko przedostania się wody do elektroniki odbiornika.
Karoseria z załogą
Cyfrowe serwo SPEKTRUM® S652
- Serwo SPEKTRUM® S652 z metalową przekładnią
- Wodoodporny*
- Moment obrotowy 19,08 kg-cm przy 7,4 V.
- O 32% większy moment obrotowy i 5% szybsze w porównaniu do serwa ADS-15M
Trójfazowy regulator SPEKTRUM™ FIRMA™ 150A SMART 3S-6S
Sterowanie silnika zapewnia nowoczesny regulator SPEKTRUM™ FIRMA™ 150A SMART z 32-bitowym mikroprocesorem ARM Cortex M4, który potrafi odczytywać kompletną telemetrię i przenieść ją do odbiornika za pomocą zintegrowanego przewodu w nowym konektorze IC5. Dane są przenoszone przez protokół SRXL2. Informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora regulator odczytuje bezpośrednio z akumulatora Smart. W czasie rzeczywistym jest do dyspozycji prąd, temperatura, całkowite napięcie akumulatora, napięcie poszczególnych ogniw akumulatora, temperatura akumulatora, pozostała pojemność i obroty silnika.
Elektronika jest kompletnie zalana w specjalnej masie, która chroni przed wniknięciem wilgoci* lub nieczystości do elektroniki. Regulator załącza się i ustawia przyciskami, które są pod gumową osłonką.
- Regulator zawiera szybki i mocny 32bitowy procesor ARM M4
- Regulator jest wodoodporny*
- Ochrona nadprądowa, ochrona termiczna, failsafe
- Automatyczne odłączenie LiPol przy niskim napięciu
- Solidna plastikowa komora, aluminiowy radiator z wentylatorem
- Ustawiany bardzo wydajny BEC
- Bardzo trwałe konektory IC5™, kompatybilne z konektorami EC5™
Wydajny silnik
- Silnik Spektrum Firma 2050Kv 4074
- Zasilanie aż 6-cioma ogniwami LiPol
- Aluminiowy kołnierz z czarnym anodowaniem i wygrawerowanym logiem Spektrum
- Czteropolowe wykonanie dla gładkiej pracy i wysokiego momentu
- Wał o przekroju 5mm jest ułożony na łożyskach kulkowych
- Silnik jest wyposażony w 4mm złocone konektory
- Przefazowanie na końcu walu silnika umożliwia bezpieczny montaż zębatki
Spektrum SR315 DSMR Sport
Odbiornik SR315 DSMR Sport nowej generacji w wykonaniu mikro ma masę tylko 6g. Możliwość wyboru SmartSafe™ lub "Gas" Failsafe, parowanie przyciskiem. Technologia DSMR zapewnia pełny zasięg i szybką odpowiedź odbiornika.
- Design obudowy z zaokrąglonymi rogami i niską masą
- Dzięki przyciskowi parowania nie potrzeba konektora parowania
- SmartSafe™ Failsafe i "Gas Mode" do dyspozycji podczas parowania
- Bezpieczny protokół modulacji DSMR oraz wysoka szybkość ramek 5.5ms
- Kompatybilny z telemetrią SMART, (kompatybilny nadajnik DMSR z aplikacją SPEKTRUM dashboard)
Nadajnik Spektrum SLT3
Podstawowy 3-kanałowy nadajnik pistoletowy Spektrum SLT3 pracujący w paśmie 2.4GHz kompatybilny z protokołem SLT™. Niska masa nadajnika Spektrum SLT3 umożliwia trzymanie bez zmęczenia. Kierownica pokryta jest piankową obręczą zapewniającą pewny chwyt. Układ elementów sterujących jest praktyczny i intuicyjny - wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone tak, aby były szybko dostępne w razie potrzeby. Dostępna jest bezpieczna pętla do mocowania do paska.
- 3-kanałowa pistoletowa aparatura RC Spektrum™ dla niezawodnego sterowania
- Sprawdzona ergonomiczna konstrukcja zapewniająca wygodny, niemęczący uchwyt
- Możliwość ograniczenia maksymalnych wychyleń kanału kierunku i gazu
- Podwójne wychylenia kanału kierunku i ograniczenie mocy sinika na 50%, 75% i 100%
- Trzeci kanał mnożna wykorzystać do dodatkowych urządzeń np. moduły dźwiękowe.
Technologia Spektrum SMART
Technologia Spektrum Smart oferuje więcej informacji o modelu, prostszą obsługę i dbałość o akumulatory. Wszystkie komponenty SMART, wraz z akumulatorem, są w stanie wzajemnie się komunikować i przenosić telemetrię. Dla wyświetlenia kompletnej telemetrii należy posiadać kompatybilny nadajnik Spektrum z wyświetlaczem. Wyświetlenie telemetrii zależy od typu nadajnika w konkretnym modelu.
Do uruchomienia modelu potrzebne są 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy oraz adekwatna ładowarka akumulatora napędowego.
Zalecane akumulatory
Najbardziej wygodne jest zastosowanie jednego akumulatora napędowego LiPol z 4 lub 6-cioma ogniwami (14.8V, 22.2V). W tym przypadku drugie wyjście kabla Y należy zewrzeć zworką IC5, która znajduje się w zestawie auta RC.
Dalej model można użytkować na dwóch pakietach akumulatorów LiPol 7.4V lub 11.1V połączonych szeregowo. W tym przypadku oba akumulatory należy podłączyć do kabla Y. Minusem takiego rozwiązania jest to, że oba akumulatory muszą być całkowicie identyczne, tak samo naładowane. Dlatego najwygodniej stosować jeden 4 lub 6 ogniwowy akumulator.
- Dla normalnej jazdy - Akumulator LiPol 14.8V 5000mAh.
- Dla normalnej jazdy z dłuższym czasem - Akumulator LiPol 14.8V 6500mAh.
- Dla maksymalnej możliwej szybkości zalecamy jeden akumulator 22.2V 4200mAh
- Dla maksymalnej możliwej szybkości dwa pakiety Spektrum 11.1V 5000mAh.